آموزش نصب سپیدار همکاران سیستم

آموزش نصب سپیدار همکاران سیستم

محتویات پکیج نرم افزار سپیدار

پکیج نرم افزار سپیدار شامل دو عدد دیسک فشرده (CD)، قفل سخت افزاری با درگاه USB و پاکت حاوی نام کاربری و رمز عبور کلاب مشتریان سپیدار می باشد.

  • دیسک های فشرده : یکی از دیسک ها حاوی فایل اپلیکیشن نرم افزار سپیدار برای نصب بر روی ویندوز است و دیگری حاوی فایل لایسنس اورجینال نرم افزار سپیدار برای افزایش امنیت اطلاعات است که از هر دوی آنها تنها یک بار در زمان نصب استفاده می شود.
  • قفل سخت افزاری : این قفل به شکل فیزیکی با درگاه USB طراحی شده است و برای افزایش حداکثری امنیت اطلاعات می بایست در زمان استفاده از نرم افزار به کامپیوتر مورد نظر متصل باشد.
  • پاکت حاوی نام کاربری و رمز عبور کلاب مشتریان سپیدار : این پاکت شامل نام کاربری و رمز عبور باشگاه مشتریان نرم افزار سپیدار است.

از طریق باشگاه مشتریان سپیدار شما می توانید کار های زیر را انجام دهید:

  • فعال سازی نرم افزار سپیدار
  • دریافت فایل های بروزرسانی نرم افزار سپیدار
  • دریافت پشتیبانی آنلاین
  • خبرهای مرتبط با نرم افزار
  • و تمام خدماتی که میتوانید بصورت آنلاین از آنها بهره مند شوید.

در این قسمت ما در سه گام نرم افزار سپیدار را به شکل کامل نصب می کنیم . گام به گام با هم همراه می شویم تا بتوانیم نرم افزار را به راحتی و به درستی نصب کنیم.

نصب نرم افزار سپیدار
اجرای برنامه نصب

۱- جهت نصب نرم افزار سپیدار، قرار دادن CD شماره یک داخل پکیج خریداری شده نرم افزار سپیدار با نام بسته نرم افزاری درون دستگاه

۲- باز کردن درایور CD مورد نظر از داخل فضای My Computer در ویندوز ۷ یا Xp و This PC در ویندوز ۱۰ از طریق راست کلیک و انتخاب گزینه Open

3- کلیک راست بر روی فایل Sepidar Setup و انتخاب گزینه run as administrator  و انتخاب گزینه Yes در صورت پرسش اجازه دسترسی Administrator (با انجام مراحل بالا وارد برنامه ی نصب نرم افزار سپیدار می شوید)

شروع فرآیند نصب

۱-  خواندن شرایط نصب و انتخاب گزینه موافقم و کلیک بر روی دکمه ادامه

۲- انتخاب گزینه کلاینت یا سرور (اگر یکی از کاربر ها هستید که اطلاعات را از سرور میگیرد گزینه ی کلاینت و اگر یک کاربر هستید و میخواهید تمام اطلاعات بر روی همان کامپیوتر ذخیره شود یا می خواهید کامپیوتر مورد نظر را به عنوان سرور داشته باشید گزینه سرور را انتخاب نمایید )

۳- نوشتن نام شرکت (بعنوان مثال حساب سنتر)

۴- انتخاب مسیر نصب برنامه اجرایی و مسیر نصب داده – پیشنهاد می شود که در صورت داشتن درایوی جداگانه از درایوی که سیستم عامل بر روی آن نصب شده است (معمولا با نام درایو C شناخته می شود)استفاده ننمایید که در صورت بروز مشکل برای سیستم عامل (ویندوز) دستگاه، مشکلی برای نرم افزار سپیدار و اطلاعات آن به وجود نیاید و بتوانید پس از حل مشکل ویندوز دوباره به راحتی از نرم افزار سپیدار خود استفاده کنید.

برای این کار یک درایو بجز درایو C با حجم خالی مناسب را انتخاب کرده و فولدری با نام Sepidar در آن بسازید. و درون پوشه Sepidar چهار پوشه جدید دیگر با نام های application، Data، Back UP و Up Date می سازیم.

سپس بر میگردیم به برنامه نصب سپیدار و برای مسیر نصب اجرایی گزینه انتخاب را زده و پوشه ای که با نام application در مرحله قبل ساختیم را انتخاب مبکنیم و برای مسیر نصب داده نیز گزینه انتخاب را زده و پوشه ی Data را که در مرحله قبل ساختیم انتخاب میکنیم.

و در نهایت دکمه ی ادامه را میزنیم.(پس از انجام این مراحل برنامه شروع به نصب نرم افزار سپیدار می کند و با توجه به سخت افزار سیستم مدتی به طول می انجامد)

نکته : زمان نصب نرم افزار سپیدار در حالت سرور به دلیل نصب گزینه های بیشتر، از حالت کلاینت بیشتر به طول می انجامد؛ پس از نصب پیغامی با مضمون نصب سپیدار انجام شد مانند شکل روبرو مشاهده میکنیم. که بر روی گزینه پایان کلیک کرده و نصب را با موفقیت به پایان می رسانیم.و میتوانیم آیکون نرم افزار سپیدار را روی دسک تاپ کامپیوتر مشاهده کنیم.

نصب لایسنس نرم افزار سپیدار

ما قبل از اینکه بتوانیم از نرم افزار سپیدار استفاده کنیم می بایست فایل لایسنس را از داخل CD دوم با عنوان لایسنس را در محل نصب نرم افزار کپی کنید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال میکنیم.

 1- CD دوم موجود در پکیج سپیدار با عنوان لایسنس را داخل دستگاه قرار می دهیم و روی درایو مربوط به آن کلیک راست کرده و گزینه ی Open را می زنیم.

۲- پس از باز کردن CD لایسنس با یک فایل مواجه می شویم که همان فایل لایسنس است. روی آن کلیک راست کرده و گزینه کپی را می زنیم.

۳- روی آیکون نرم افزار سپیدار در دسکتاپ  کلیک راست کرده و گزینه Open file location رو انتخاب میکنیم. و در پنجره ی باز شده لایسنس کپی شده را با کلیک راست در فضای پوشه ی باز شده و انتخاب گزینه Past انتقال می دهیم.

اتصال قفل سخت افزاری

برای ورود به نرم افزار و دسترسی به اطلاعات حتما می بایست قفل سخت افزاری نرم افزار رو به یکی از درگاه های USB کامپیوتر متصل کنیم؛ تبریک میگم شما پس از انجام این مراحل می توانید وارد نرم افزار حسابداری سپیدار شوید و روند حسابداری مجموعه خود را آغاز کنید.

ورود به نرم افزار

برای ورود به نرم افزار سپیدار روی آیکون نرم افزار سپیدار دابل کلیک کرده و در صفحه ی باز شده می بایست نام کاربری و رمز عبور را وارد کنیم؛ نام کاربری در ابتدا قبل از تغییر آن، کلمه ی admin است و کلمه ی عبور می بایست خالی باشد.

گزینه شرکت در بخش ورود : نرم افزار سپیدار بصورت پیش فرض و بدون هزینه ی اضافه می تواند از اطلاعات دو شرکت بصورت جداگانه پشتیبانی کند؛ برای ورود یکی از شرکت ها را انتخاب کرده و دکمه ی تائید را می زنیم.

در صورت تمایل میتوانید از کارشناسان حضوری نصب و استقرار حساب سنتر نیز برای این کار استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن از مزایای نرم افزار سپیدار بهره مند شوید.

کارکرد پشت پرده ی سپیدار

نرم افزار سپیدار به عنوان یک اپلیکیشن رابط کاربری را به نمایش می گذارد که بتوانیم عملیات حسابداری مانند ثبت، دریافت و پرداخت، گزارش گیری ها و … را به راحت ترین روش ممکن انجام دهیم .

اما جالب است که بدانید این اطلاعات به وسیله ی زبان SQL در پایگاه های داده به صورت سیستمیک ذخیره می شوند و ما با استفاده از اپلیکیشن سپیدار در محیطی گرافیکی میتوانیم تمام این اطلاعات را به راحتی فراخوانی کنیم و از آنها استفاده کنیم.

مراحل اخذ کد اقتصادی

جهت دریافت کد اقتصادی مربوط به شرکتها می بایست از طریق سایت اداره دارایی ، اقدام به ثبت نام و طی مراحل در نظر گرفته شده اقدام به اخذ کد اقتصادی نمایید

اشخاص حقیقی و حقوقی برای تعیین میزان مالیات عملکرد و پرداخت آن می بایست ابتدا پرونده  در حوزه مالیاتی مربوطه تشکیل و سپس اقدام به اخذ کد اقتصادی نمایند که مراحل آن به شرح ذیل می باشد :

۱- تشکیل پرونده در ارتباط با پرداخت مالیاتهای شرکتهای شرکت

۲- پیش ثبت نام در سایت مربوطه (www.tax.gov.ir)

۳- تشخیص و تعیین حوزه مالیاتی و ممیز ( این کار توسط کارشناسان شرکت آرین نیک تدبیر پاسارگاد صورت می گیرد)

مدارک لازم برای تشکیل پرونده مالیاتی برای اشخاص حقوقی :

۱- کپی برابر اصل مدارک ثبتی شرکت

شرکت سهامی خاص (آگهی تاسیس ، تغییرات ، اساسنامه ، اظهارنامه )

شرکت با مسئولیت محدود ( آگهی تاسیس ، تغییرات ، اساسنامه ، شرکتنامه و تقاضا نامه )

۲- کپی بربر اصل مدارک شناسایی مدیران ( شناسنامه و کارت ملی )

۳- اجاره نامه رسمی با کد پیگیری یا سند مالکیت بنام شرکت و یا یکی از اعضای هیات مدیره ( حتما سند باید تک برگی باشد اگر سند بصورت دفترچه ای باشد می بایست همراه با پایان کار باشد )

۴- قبض تلفن

۵- تکمیل دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی

۶- پرداخت مالیات سرمایه ثبت شده شرکت

۷- گواهی امضاء اعضای هیات مدیره از دفتر خانه اسناد رسمی کشور

شرایط بازار کار رشته حسابداری و مالی چگونه است ؟

حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که با فراهم کردن اطلاعات لازم کمک می‌کند تا سرمایه‌گذارها، اعتباردهندگان، مدیران شرکت‌ها و نهادهای دولتی نسبت به مسائل اقتصادی بهتر بتوانند تصمیم بگیرند.

برای مثال اگر شخصی بخواهد در شرکتی سرمایه‌گذاری کند، تمایل دارد که وضعیت مالی آن شرکت و یا نتایج عملیات آن شرکت را در طی سال‌های قبل بداند.

حسابداری به منظور جوابگویی به نیازهای انسان بوجود آمده است، به همین دلیل با گذشت زمان و به موازات گسترش فعالیت‌های اقتصادی و افزایش پیچیدگی آن، هدف‌ها و روش‌های حسابداری برای جوابگویی به نیازهای اطلاعاتی، توسعه یافته است چرا که اشخاص، شرکت‌ها و دولت برای تصمیم‌گیری در مورد توزیع مناسب منابع مالی، نیاز به اطلاعاتی قابل اتکا دارند که این اطلاعات را به یاری حسابداری می‌توان به دست آورد.

آینده شغلی رشته حسابداری در ایران

به نظر می‌رسد فارغ‌التحصیلان دوره‌های تحصیلات تکمیلی این رشته، آمادگی و پختگی بیشتری برای حضور در بازار کار دارند.

فرصت‌های شغلی یک حسابدار بسیار گسترده است و از پایین‌ترین سطح تا بالاترین سطح را در بر می‌گیرد.

با وجود این که در دانشگاه‌های مختلف کشور اعم از دولتی، غیرانتفاعی و آزاد، دانشجویان بسیاری در رشته حسابداری تحصیل می‌کنند اما تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار این رشته از سایر رشته‌ها کمتر است، چون از یک موسسه کوچک گرفته تا بزرگترین کارخانه‌های کشور – حداقل برای تهیه اظهارنامه مالیاتی – به حسابدار نیازمند هستند.

وضعیت بازار کار این رشته

فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری پس از اتمام تحصیل می‌توانند در سطوح مختلف و شاخه‌های متفاوت عهده‌دار انجام امور مالی گردند و در مؤسسات و واحدهای تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه‌های زیر مشغول کار شوند:

۱. حسابداری

• حسابداری مالی: در کلیه شرکت‌ها و مؤسسات تجاری و غیرانتفاعی.

 حسابداری صنعتی: در کلیه واحدهای صنعتی و شرکت‌های تولیدی.

• حسابداری دولتی: در کلیه سازمان‌ها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی‌حساب.

• حسابداری مالیاتی: در ادارات دارایی.

• حسابداری بیمه: در مؤسسات بیمه.

• حسابداری بانک‌ها : در شعبه‌ها و سرپرستی بانک‌ها.

همچنین حسابداران پس از مدتی اشتغال به کار حسابداری می‌توانند در سمت مدیریت مالی واحدهای تجاری، ایفای نقش نمایند.

۲ حسابرسی

فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری قادرند با توجه به شاخه‌های حسابداری در حرفه حسابرسی مشغول به کار شوند.

شاغلین حرفه حسابرسی در یک تقسیم‌بندی کلی به دو گروه اصلی تفکیک می‌شوند:

۳حسابرسان داخلی

این گروه از حسابرسان، کارمند واحد مورد رسیدگی هستند، و در واقع رابط میان هیأت مدیره و شرکت بوده و گزارش رسیدگی خود را به طور هفتگی، ماهانه یا سالانه به مدیرعامل و هیأت مدیره ارائه می‌دهند.

این گروه از حسابرسان عملیات داخل واحد تجاری را رسیدگی می‌کنند.

۴حسابرسان مستقل

این گروه از حسابرسان، افرادی هستند که در مؤسسات حسابرسی مشغول به کار هستند و بر اساس قرارداد میان شرکت‌ها یا سازمان‌ها با این مؤسسات، عملیات حسابداری و مالی واحد تجاری را بر اساس اصول و موازین حسابداری مورد رسیدگی قرار می‌دهند و گزارش خود را به مجمع عمومی صاحبان سهام ارائه می‌کنند.

در واقع حسابرسان مستقل، رابط میان صاحبان شرکت و هیأت مدیره شرکت می‌باشند.

در حال حاضر در ایران ، سازمان حسابرسی به عنوان یک سازمان دولتی، بزرگترین مؤسسه حسابرسی است و در کنار آن سایر موسسات حسابرسی دولتی و خصوصی مشغول فعالیت می‌باشند.

تأثیر سابقه کار در میزان حقوق دریافتی حسابداران

واضح است که میزان تجربه و سابقه کار، تأثیر مستقیمی در میزان حقوق دریافتی افراد دارد.

به این معنا که هر چقدر فرد از تجربه بیشتری در شغل خود برخوردار باشد، معمولاً ارزش افزوده بیشتری برای شرکت یا سازمان خود ایجاد می‌کند و می‌تواند کارهای پیچیده‌تر را با صرف انرژی کمتری نسبت به کم‌تجربه‌ها انجام دهد.

پیش‌نیازهای ورود به بازار کار حسابداری

اگر می‌خواهید شانس بیشتری را برای ورود به بازار حسابداری داشته باشید و یا به صورت حرفه‌ای کار کنید و درآمد بیشتری به دست آورید، باید مهارت و پیش‌نیازهایی را فرا گیرید.

هفت مهارت که باید یک حسابدار به صورت حرفه‌ای قبل از ورود به بازار کار داشته باشد، عبارتند از:

۱٫ داشتن دانش و تجربه در زمینه استانداردها و اصول پایه رشته حسابداری (کارآموزی، یکی از بهترین شیوه‌های کسب تجربه است)،

۲٫ آشنایی با نرمافزارهای ICDL و اینترنت،

۳٫ اکسل یکی از مهمترین ابزارهایی است که یک حسابدار باید با آن آشنا باشد،

۴٫ تسلط به قوانین مالیاتی،

۵٫ تسلط به قوانین تأمین اجتماعی و قوانین کار،

۶٫ ایجاد رزومه و مستندسازی،

۷٫ مهارت‌های ارتباطی.

آینده بازار کار حسابداری در ایران بسیار پررونق است، چرا که اگر تقاضا به موضوعی افزایش پیدا کند به اصطلاح می‌گویند بازار کار آن بسیار داغ است، و این در مورد “حسابداری در ایران” صدق می‌کند.

البته لازم به ذکر است “تحصیل” به تنهایی پاسخگوی این نیاز نیست و وجود “مهارت و تجربه” در کنار آن ضروری است.

قوانین و مقررات شرکت های سهامی

یک شرکت سهامی نوعی سازمان تجاری است که تحت قانون شرکت های کشور تشکیل می شود و سرمایه آن توسط اعضایی که از امتیاز مسئولیت محدود برخوردار می شوند ، تأمین می شود.

این بدان معناست که آنها در قبال بدهی های شرکت به میزان سهمی که در آن سهیم بوده اند ، مسئول هستند. فراتر از این مبلغ ، آنها هیچ گونه مسئولیتی در قبال بدهی های شرکت ندارند.

شرکت سهامی تنها روش عملی برای جمع آوری سرمایه عظیم مورد نیاز برای پروژه های پیچیده صنعتی جهان مدرن است.

تعریف شرکت سهامی

یک شرکت سهامی ممکن است به صورت زیر تعریف شود:

یک شرکت شخصی است که توسط قانون با جانشین دائمی و مهر مشترک ایجاد شده است. این یک شخصیت حقوقی جدا از افراد تشکیل دهنده آن است. حتی می تواند به نام خود شکایت کند.

سهام مشترک یک شرکت سهامی خاص است که از داشتن تعداد زیادی عضو که برای اداره مشاغل بزرگ به سرمایه مشترک کمک می کنند، از این مزیت برخوردار است. سود یا سهم هر یک از اعضا بدون رضایت اعضای دیگر قابل خرید ، فروش و انتقال است.

شخص حقوقی شناخته شده توسط قانون، با یک نام مشخص، یک مهر مشترک، یک سرمایه مشترک شامل سهام قابل انتقال با مسئولیت محدود و دارای یک جانشینی دائمی است.

ممکن است یک شرکت به عنوان یک انجمن داوطلبانه برای سود با سرمایه قابل تقسیم به سهام قابل انتقال با مسئولیت محدود که دارای یک شرکت مشترک و مهر مشترک است، تعریف شود.

مشخصات شرکت سهامی خاص

مشخصات اصلی شرکت که آن را از سایر اشکال سازمان متمایز می کند به شرح زیر است:

(۱) وجود همیشگی

عمر یک شرکت در مقایسه با سایر اشکال سازمان های تجاری طولانی است. وقتی شرکت شکل می گیرد و شروع به کار می کند ، زندگی مستمری دارد. سهامدار می تواند با فروش سهام در بازار سرمایه را برداشت کند. با این حال ، شرکت می تواند از طریق انطباق با مفاد قانون شرکت ها منحل شود.

(۲) مقررات قانونی

یک شرکت از بدو تاسیس خود باید تعدادی از الزامات قانونی را رعایت کند. همچنین باید بازدهی خود را ارائه دهد و در طول زندگی خود به دولت گزارش دهد.

(۳) شخصیت حقوقی جداگانه

یک شرکت سهامی ایجاد شده برای قانون متمایز است. این یک شخص حقوقی جداگانه برای خود دارد که توسط قانون به عنوان متمایز از افراد تشکیل دهنده آن شناخته شده است.

این شرکت از بسیاری از حقوق اشخاص حقیقی برخوردار است. به عنوان مثال ، می تواند به نام خود شکایت کند. می تواند مالکیت داشته و عنوان را به ملک منتقل کند.

(۴) تأمین مالی شرکت سهامی

یک شرکت سازمانی موثر برای جذب سرمایه ، دفترچه صادر می کند و مردم را به خرید سهام این شرکت دعوت می کند. اشخاصی که سهام خریداری می کنند با مسئولیت محدود به ارزش سهامی که خریداری کرده اند، مالک بخشی از شرکت می شوند.

 (5) سهام قابل انتقال

سهامداران یک شرکت آزادی کامل در انتقال سهام خود به سهام دیگر بدون مشورت با سهامداران دیگر دارند.

(۶) جدایی مالکیت از مدیریت

سهامداران ، که صاحبان شرکت هستند ، تعداد زیادی هستند. آنها در سراسر کشور پراکنده هستند. به عنوان مالک غایب، آنها نمی توانند امور شرکت را اداره کنند. بنابراین سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه هیئت مدیره را انتخاب می کنند و مدیریت شرکت را به آنها می سپارند. بنابراین مالکیت و مدیریت شرکت در دو دست جداگانه است.

(۷) با مسئولیت محدود

مسئولیت هر یک از سهامداران شرکت فقط به اندازه ارزش اسمی سهام وی یا هر بخشی از آن که پرداخت نشده است محدود می شود.

(۸) سختی اختیارات

در یک شکل سازمانی شرکت، اختیارات شرکت در تفاهم نامه شرکت آورده شده است. تغییر در شی و اختیارات یک شرکت تنها پس از انطباق با مفاد مربوط به دستورالعمل شرکت ها می تواند انجام شود.

(۹) مهر مشترک

از آنجا که این شرکت فردی خارجی است که توسط قانون ایجاد شده است، بنابراین نمی تواند اسنادی را برای خود امضا کند. مهر مشترک با نام شرکتی که روی آن حک شده است ، بنابراین به عنوان جایگزینی برای امضا از آن استفاده می شود.

خدمات نرم افزاری

امروزه نرم افزار حسابداری عضو جداناشدنی همه کسب‌ و کارها می باشد؛ همین مسئله باعث شده است تا دغدغه تازه‌ای نزد صاحبان کسب‌وکار و مدیران مالی آن‌ها شکل بگیرد و آن پیدا کردن بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه یا شرکت آن‌ها است.

برای انتخاب نرم افزار و سیستم حسابداری مناسب باید معیار های مختلفی را بررسی نمایید. باتوجه به تنوع زیاد نرم افزار های حسابداری انتخاب یک نرم افزار مالی مناسب و کارامد اهمیت زیادی داشته چرا که تغییر و تعویض سیستم حسابداری می تواند بسیار پر هزینه و زمان بر و در اغلب موارد غیر ممکن باشد. معیار های انتخاب یک نرم افزار مالی و حسابداری مناسب بستگی به نوع شرکت، نوع فعالیت، حجم فعالیت، تعداد کاربران، تعداد محصولات و خدمات، مهارت کاربران، پیشتیبانی نرم افزار، کاربری آسان نرم افزار، تجربه و سابقه نرم افزار، مخاطبین نرم افزار در بازار کسب و کار، مخاطبین نرم افزار در شرکتهای مختلف، وضعیت گزارش دهی ، نحوه کدینگ حسابداری ، بررسی رعایت اصول حسابداری و مالی، نحوه پشتیبان گیری نرم افزار حسابداری و همچنین بررسی مورد تایید سازمان امور مالیاتی بودن نرم افزار حسابداری و … دارد. علاوه بر نرم افزار حسابداری و مالی، نکته قابل توجه در سیستم های اطلاعاتی استفاده از سیستم سخت افزاری مناسب نیز می باشد. گروه هونامیک با استفاده از تجربیات خود در این زمینه به راحتی می تواند شما را در انتخاب یک نرم افزار مالی و حسابداری مناسب به صورت کاملا رایگان راهنمایی نموده همچنین جهت استقرار و بارگزاری اطلاعات مالی و حسابداری همراه شما عزیزان باشد.

برخی از خدمات قابل ارائه در خصوص موارد فوق به شرح ذیل می باشد:

  • طراحی گزارشات مالی
  • معرفی سیستم های مدیریت مشتریان
  • فروش نرم افزارهای مالی و حسابداری
  • بازیابی(ریکاوری) اطلاعات مالی از دست رفته
  • آموزش نرم افزارهای مالی و حقوق و دستمزد
  • پشتیبانی فنی و نرم افزاری سیستم های مالی
  • معرفی سیستم مدیریت منابع انسانی و کارگزینی
  • نصب و راه اندازی نرم افزار های مالی و حسابداری
  • راه اندازی سیستم تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مالی
  • معرفی، نصب و استقرار سیستم های حضور و غیاب پرسنل
  • معرفی، نصب و استقرار سیستم های حقوق و دستمزد پرسنل
  • معرفی نرم افزارهای مالی با توجه به نوع فعالیت و نیاز اشخاص حقوقی و حقیقی
  • عیب یابی و رفع ایرادات سیستم های مالی و حسابداری(سخت افزاری و نرم افزاری)

خدمات بیمه

خدمات بیمه ای در شرکتهای گوناگون به نوع فعالیت و قراداد هایشان متفاوت است که می توان به خدمات بیمه پرسنل و خدمات بیمه پیمانکاری تقسیم کرد.

خدمات بیمه پرسنل

که در ابتدا تشکیل پرونده بیمه و دریافت کد کارگاهی می باشد و تهیه لیست حقوق پرسنل و ارسال لیست بیمه جز خدمات بیمه ای است.

خدمات بیمه پیمانکاری

عمده خدمات بیمه ای مربوط به بیمه پیمانکاری می باشد که شامل موارد زیر می باشد:

۱. تشکیل پرونده بیمه
۲. دریافت کد کارگاهی
۳. دریافت ردیف پیمان مربوط به هر قرارداد
۴. ارسال لیست بیمه هر پیمان
۵. شرکت در هیئت های بدوی و تجدید نظر
۶. کاهش مبلغ حق بیمه
۷. گرفتن مفاصا حساب بیمه می باشد

خدمات مالیاتی

خدمات مالیاتی شامل خدماتی است که اجرای تکالیف و دستورالعمل های قوانین مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده راپوشش می دهد . در چند سال اخیر سیستم مالیات ستانی دچار تغییرات زیادی شده و خدمات مالیاتی در ایران با تکنولوژی روز اروپا توسط سازمان امور مالیاتی پیاده سازی شده است. با این برنامه اجرای تکالیف مالیاتی توسط سامانه های مالیاتی همراه شده است و عملا مراجعه حضوری به ادارات کمتر و محدود شده است. واحد خدمات مالیاتی پرشین حساب مطابق دسته بندی زیر عملیات اجرای تکالیف مهم مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی را عهده دار می شود.

اجرای مراحل ثبت نام در طرح جامع مالیاتی (گام ۴۵)

شروع ورود به طرح جامع مالیاتی با ثبت نام الکترونیکی رقم میخورد. برخی ازشرکتها صرفا در این بخش اقدام به تکمیل اطلاعات میکنند و تحلیلی از نوع اطلاعات ندارند. مثلا در بخش طبقه بندی سهم یک عددی را وارد میکنند و یا در گروه بندی های شغلی همینطور یک مورد را انتخاب میکنند و متاسفانه با تلاش های فراوان به گام ۴۵ و تایید نهایی واحد انفورماتیک سازمان نمیرسند. بهتر است اگر خیلی مهارت در ثبت نام و رسیدن به گام ۴۵ را ندارید این بخش مهم را به تیم خدمات مالیاتی ما بسپارید.

تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی

تکمیل اظهارنامه مالیاتی خیلی کار مشکلی نیست ولی مستند سازی و رعایت اصول اجرایی قوانین و بخشنامه های مالیاتی با مبالغ مندرج در اظهارنامه فرایند اصلی تشخیص مالیات را رقم میزند. تیم خدمات مالیاتی در این بخش کارنامه یکساله امور مالی شما را بر پایه معیارهای ماموران مالیاتی هنگام صدور برگ تشخیص تهیه و تنظیم می کند به طوری که قابلیت دفاع در هیاتهای مالیاتی را داشته باشد.

تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده

همه فعالان اقتصادی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده نیستند. اداره مالیات بر ارزش افزوده طبق فراخوان مشخصی مودیان مالیاتی را مشمول این قانون نموده است. مشکل بزرگ در سیستم ارزش فزوده زمانی بوجود می آید که تکالیف مهم آن از جمله اظهارنامه ۳ ماهه یا انجام نشود و یا انجام آن به تعویق بیفتد. و مشکلات بعدی نوع گزارش خرید و فروش و احقاق حقوق اعتبار مالیاتی است. این بخش هم در خدمات مالیاتی پرشین حساب بر اساس اصول خاصی قابل اجراست.

تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی (گزارشات ماده ۱۶۹ مکرر)

این بخش از تکالیف مالیاتی بطور مستقیم به قانون مبارزه با پولشویی ارتباط دارد.در این سامانه کلیه معاملات و مراودات پولی کالایی و خدمات داخلی و خارجی باید گزارش گردد. عدم گزارش بطور اصولی در این سامانه باعث ایجاد تناقض در سامانه های دیگر مالیاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عملکرد می شود. اگر احساس می کنید در این بخش نیاز به کمک در تنظیم گزارشات دارید پیشنهاد می کنیم از خدمات مالیاتی صورت معاملات فصلی ما استفاده کنید.

تحریر دفاتر پلمپ قانونی

تحریر دفاتر قانونی با افزایش مراجعه بازرسین مالیاتی در ۲ سال اخیر همانند دوره های قبلی امکان پذیر نیست. منظور اینکه در گروه بندی جدید سازمان امور مالیاتی وقتی کسب و کار شما در گروه اول قرار بگیرد مکلف به دریافت و تکمیل دفتر روزنامه و کل می باشد.این دفاتر باید بصورت روزانه ثبت شود تا در زمان بازرسی ماده ۱۸۱ با صورتمجلس دفاتر نانوشته مواجه نشوید. تحریر بهنگام دفاتر قانونی در بخش خدمات مالیاتی توسط تیم تخصصی اجرا می گردد.

اخذ مفاصاحساب مالیاتی ماده ۲۳۵

یکی از مهمترین اسناد دولتی که می تواند در دیگر فعالیتهای اقتصادی ناجی شما باشد مفاصاحساب مالیاتی است که باید مطابق ماده ۲۳۵ قانون مالیاتهای مستقیم اخذ شود. پیگیری این فرایند در بخش خدمات مالیاتی پرشین حساب توسط کارشناسان با تجربه اجرا می شود که می توانید در صورت تمایل این فرایند را به آنها بسپارید.

خدمات مالی و مالیاتی این گروه به شرح ذیل است:
۱-  تحریر دفاتر قانونی
۲- تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر عملکرد
۳- تهیه و تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده و گزارش معاملات فصلی (ماده ۱۶۹ )
۴- ایجاد کنترل های داخلی
۵- انجام کلیه امور حسابداری به صورت پروژه ای – پاره وقت و ….
۶- اصلاح حساب و رفع مغایرت
۷- تهیه گزارشات جامع مالی ( سود و زیان – ترازنامه – تراز آزمایشی و …. )
۸- نظارت بر عملیات حسابداری واحد تجاری و ارائه گزارشات به مدیریت
۹- تنظیم لوایح دفاعیه مالیاتی و شرکت در هیأت های رسیدگی و حل اختلاف
۱۰- خدمات حسابرسی مالی و مالیاتی

خدمات حسابداری

گروه مالی تحلیل گران آماده ارائه کلیه خدمات حسابداری  از جمله  مشاوره در خصوص خرید و راه اندازی نرم افزارهای حسابداری ، انجام کد گزاری  حسابها در نرم افزارهای حسابداری بر حسب نیاز، آموزش حسابداری به صورت تئوری و عملی برای پرسنل مالی شرکت در سطوح مختلف، انجام امور حسابداری به صورت تمام وقت ، پاره وقت یا پروژه ای، انجام امور اصلاح حسابهای مالی ،بستن حسابها،تهیه تراز آزمایشی ،صورتهای مالی اساسی ( ترازنامه ، سود وزیان وگردش وجوه نقد ) میباشد .

خدمات حسابداریاین شرکت با نظارت کارشناسان خبره موسسه انجام میپذرد و منطبق با جدید ترین ضوابط و مقررات کشور میباشد .شرکت حسابداری ، حسابداران این شرکت با تجربه چندین ساله مدیران مالی خود و با این عقیده که امروزه در عرصه رقابتی اقتصادهای جهانی و ملی، استفاده از اطلاعات مالی و حسابداری صحیح و مفید مهم ترین وسیله تصمیم گیری برای واحدهای تجاری و بنگاههای اقتصادی می باشد و دستیابی به اطلاعات مالی  وحسابداری مذکور جز با استفاده از خدمات حسابداران و مشاورین با تجربه امکان پذیر نیست،به منظور رفع نیازهای حسابداری و مدیریتی شرکت ها ، موسسات ، کارخانجات و ارتقاء سطح کیفی اطلاعات مالی و سیستم های مدیریتی، فعالیت های حرفه ای خود را با بهره گیری از کادر مجرب  و نیروهای متخصص در زمینه حسابداری و مالی ، حسابرسی ، امور مالیاتی و بیمه ای ، نرم افزار و پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی حسابداری با اتکاء به سال ها تجربه جهت خدمت رسانی هر چه بهتر در تهران آغاز نموده است.

برخی از خدمات حسابداری این شرکت عبارتند از:

* انجام کلیه امور مالی و حسابداری اشخاص حقیقی و حقوقی 

* طراحی و پیاده سازی و استقرار سیستم مالی و حسابداری به همراه آموزش

* ثبت اسناد حسابداری اعم از جاری و معوقه

* تعریف و اصلاح کدینگ حسابها

* طراحی و راه اندازی سیستم انبار و قسمت تمام شده و ارائه کدینگ جامع

* انجام انبارگردانی میان دوره ای و پایان دوره

* طراحی و اجرا محاسبه ی قیمت تمام شده

* طراحی و پیاده سازی آئین نامه ها و دستورالعمهای داخل سازمان و تعریف چارت سازمان

* تهیه گزارشات کالا و بهای تمام شده

* تهیه گزارشات مالی و حسابداری بصورت دوره ای و منظم برحسب نیاز سازمان

* تهیه گزارشات بودجه جامع جهت ارائه به بانک و هیات مدیره

* انجام کار بصورت پروژه ای تمام وقت

* حسابرسی مدیریت و اجرا کنترلهای داخلی مورد نیاز سازمان

*اعزام و استقرار نیروی حسابداری تحت نظارت مستمر مدیر مالی

* تامین نیروی انسانی مورد نیاز اعم از مدیر مالی، کارشناس و کارمند مالی بصورت تمام وقت و پاره وقت 

صورتهای مالی نمونه جدید

سازمان حسابرسی کل کشور به تازگی (۱۳۹۸/۰۵/۱۴) بخشنامه ای به تمام مدیران موسسات حسابرسی ابلاغ نموده است که بر اساس استاندارد های جدید ( ۱، ۲، ۳۴، ۳۵، ۳۶، ۳۷) تغییراتی در قسمت صورت جریان وجوه نقد، رویه های حسابداری شرکت ، اشتباهات و براوردهای حسابداری، قسمت مالیات بر درآمد ، ابزار های مالی افشا و ارایه در صورتهای مالی سال ۱۳۹۸ انجام پذیرفته است. 

صورتهای مالی نمونه جدید 1398

http://tahlilgarangroup.ir/wp-content/uploads/2021/01/1579339947-98-.xlsx